Jau mēnesi deviņas studentu komandas aktīvi darbojas tematiskajā pirmsinkubācijas programmā “Skolotāja kurpēs”, kuras mērķis ir veicināt inovācijas izglītībā un izglītības tehnoloģiju attīstību. Programma aicina studentus radīt un praksē izmēģināt mūsdienīgus mācību risinājumus, vienlaikus iepazīstot skolotāja profesijas nozīmīgumu un izaicinājumus mūsdienu izglītības vidē.

Programmas laikā studenti izstrādā inovatīvas un interaktīvas mācību metodes, apgūst 72 stundu studiju kursu “Mācību procesa metodika”, kā arī piedalās “EdTech” ideju attīstības sprintā. Tāpat tiek izstrādāti metodiskie materiāli un detalizēts stundas plāns, savukārt noslēgumā studenti sagatavojas un vada reālu mācību stundu izglītības iestādē, vienlaikus iegūstot vērtīgu pieredzi un atgriezenisko saiti no nozares profesionāļiem.

Studentiem programmas laikā ir pieejams plašs atbalsts, tostarp Latvijas Universitātes un skolu ekspertu konsultācijas, izglītojošas nodarbības un mentoringa sesijas, kā arī finansiāls atbalsts ideju attīstīšanai 3506 eiro apmērā. Papildus tam komandas sacenšas par 5000 eiro lielu naudas balvu fondu un iegūst iespēju izmantot LU OpenLab prototipēšanas darbnīcu savu risinājumu izstrādei un testēšanai.

Pirmajā programmas mēnesī jau notikušas vairākas nozīmīgas aktivitātes, tostarp tīklošanās un komandu veidošanas pasākums, programmas atklāšana ar lekciju par mākslīgā intelekta izmantošanas pedagoģiski ētiskajiem aspektiem mācību materiālu izstrādē un vērtēšanā, kā arī vairākas tiešsaistes nodarbības par mācīšanās procesa likumsakarībām, mācību paradigmu maiņu, mācīšanās mērķu taksonomijām un motivācijas nozīmi mācību procesā. Īpaši nozīmīgs bija arī pieredzes stāsts, kurā ar savu profesionālo ceļu un darbu skolā dalījās Rēzija Granta, kura, pateicoties šai programmai, jau vairākus gadus strādā par skolotāju.

Programmā piedalās deviņas studentu komandas, kuru izstrādātās idejas apliecina izglītības inovāciju daudzveidību un starpdisciplināru pieeju. Tās ietver gan tematiski veidotus mācību spēļu komplektus ķīmijā un bioloģijā, gan digitālas mācību spēles ar drošiem ķīmijas eksperimentiem, simulāciju platformas sociālo, ekonomisko un politisko procesu izpratnei, kā arī digitālus risinājumus skolēnu emocionālās labsajūtas, fiziskās aktivitātes un individuālās mācību progresa vērtēšanas atbalstam. Programmā tiek attīstītas arī ar mākslīgo intelektu saistītas idejas, piemēram, rīki skolēnu uzmanības analīzei mācību laikā un runas prasmju pilnveidei, kas uzsver tehnoloģiju nozīmi mūsdienu izglītības attīstībā.

Programma “Skolotāja kurpēs” apliecina, ka studenti var radīt praktiskus un ilgtspējīgus risinājumus, kas sniedz būtisku ieguldījumu izglītības kvalitātes un mācību procesa pieeju uzlabošanā.

Programmu organizē LU Inovāciju un akselerācijas centrs sadarbībā ar LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāti ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.7/1/25/A/005 "Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem" ietvaros.

Share