Produktu attīstības sprints
Produktu attīstības sprints ir intensīva un praktiski orientēta aktivitāte, kas ilgst no 1 līdz 3 dienām. Tās mērķis ir dot studentiem iespēju ciešā sadarbībā ar nozaru asociācijām vai komersantiem izstrādāt vai uzlabot konkrētus produktus, pakalpojumus vai risinājumus reālām nozares problēmām. Sprints ir veidots kā mērķtiecīga inovāciju laboratorija, kas fokusējas uz ātru rezultātu sasniegšanu, izmantojot jaunākos digitālos rīkus.
Pasākums nodrošina praktiskas apmācības par risinājumu izstrādes metodoloģijām un digitālajiem rīkiem. Industrijas pārstāvji no nozaru asociācijām vai komersantiem tiek aktīvi iesaistīti kā problēmu definētāji, eksperti un mentori, nodrošinot, ka studenti strādā pie reāliem un aktuāliem izaicinājumiem. Sprints noslēdzas ar komandu prezentācijām profesionālai žūrijai, kas sastāv no industrijas pārstāvjiem un akadēmiskajiem ekspertiem.
Mērķi:
- Veicināt studentu uzņēmējspējas, digitālo prasmju un inovāciju domāšanas attīstību.
- Nodrošināt ciešu sadarbību starp studentiem, industriju un akadēmisko vidi.
- Radīt dzīvotspējīgas inovācijas un reālus prototipus ar potenciālu tālākai attīstībai.
Studējošo ieguvumi:
- Praktiskas prasmes - Iespēja īsā laikā apgūt un pielietot risinājumu izstrādes metodoloģijas un digitālos rīkus.
- Sadarbība un mentorings - Iespēja strādāt starpdisciplinārās komandās un saņemt atbalstu no nozares profesionāļiem.
- Finansiāls atbalsts - Iespēja iegūt vienreizējas stipendijas par godalgotām vietām.
- Nākotnes iespējas - Iespēja izcilākajiem risinājumiem virzīties tālākai attīstībai pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmās.
Produktu attīstības sprintus ir plānots organizēt regulāri, katru reizi fokusējoties uz atšķirīgām tematiskajām jomām. Tas veicinās studentu inovācijas potenciālu un stiprinās inovāciju ekosistēmu. Sprinta laikā identificētos risinājumus var attīstīt tālāk sadarbībā ar uzņēmumiem vai organizācijām, kas ir izvirzījuši izaicinājumus, tādējādi radot reālus sadarbības projektus un prakses iespējas.