Tematiskā pirmsinkubācijas programma
Pieteikšanās ir noslēgusies!
“Skolotāja kurpēs” ir trīs mēnešus ilga tematiskā pirmsinkubācijas programma, kas veicina inovācijas un izglītības tehnoloģiju attīstību, aicinot studentus radīt un izmēģināt mūsdienīgus mācību risinājumus. Programmas dalībnieki apgūs pedagoģijas un tehnoloģiju integrēšanu mācību procesā, izmantojot mākslīgā intelekta rīkus, digitālās spēles un interaktīvas platformas. Programma norisināsies no 2025. gada 13. novembra līdz 2026. gada 5. martam.
Programmas mērķis ir veicināt studentu interesi un iesaisti izglītības tehnoloģiju un inovāciju attīstībā, sniedzot iespēju apgūt un praktiski pielietot mūsdienīgas pieejas mācību procesā. Tā ir iespēja iepazīt skolotāja profesijas nozīmīgumu un izaicinājumus, kā arī pārliecināties par savām spējām darbā ar skolēniem.
Tev būs iespēja:
Izstrādāt inovatīvu un interaktīvu mācību metodi
Apgūt 72 stundu kursu “Mācību procesa metodika” kā C daļas jeb brīvās izvēles studiju kursu, saņemot 3 kredītpunktus (ECTS)
Piedalīties 12 stundu “EdTech” ideju attīstības sprintā
Uzzināt citu pieredzes stāstus darbā ar skolēniem
Tīkloties un veidot sadarbību ar citiem studentiem
Izstrādāt metodiskos materiālus un detalizētu stundas plānu
Sagatavoties un novadīt reālu mācību stundu izglītības iestādē
Pieejamais atbalsts:
Ekspertu atbalsts no LU un no skolu puses
Izglītojošas nodarbības un konsultācijas
Grants idejas attīstīšanai 3506 EUR
Naudas balvu fonds 5000 EUR
Piekļuve LU OpenLab prototipēšanas darbnīcai
Kāds būs nodarbību formāts?
Programma norisināsies hibrīda modelī - kursa “Mācību procesa metodika” nodarbības norisināsies attālinātā formātā, taču pārējās nodarbības un tikšanās klātienē.
Kas var pieteikties?
Programmā var pieteikties jebkurš students vai studentu komanda, no kuriem vismaz viens ir Latvijas vai ārvalstu augstākās izglītības institūcijā bakalaura, profesionālo studiju, maģistra, doktora vai rezidentūras studiju programmā studējošais.
Programmu organizē LU Inovāciju un akselerācijas centrs sadarbībā ar LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāti ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.7/1/25/A/005 "Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem" ietvaros.

| Datums | Laiks | Vieta | Nodarbība | Temats |
| 13. novembris | 18:00–20:00 | LU Akadēmiskais centrs | Matchmaking pasākums | Tīklošanās, studentu komandu izveide |
| 27. novembris | 18:00–20:00 | LU Akadēmiskais centrs | Atklāšanas pasākums | Lekcija "Mākslīgā intelekta izmantošanas pedagoģiski ētiskie aspekti mācību materiālu izstrādē un vērtēšanā" |
| 29. novembris | 11:00–16:00 | MS Teams | 1. nodarbība | Ievads mācīšanās procesa likumsakarībās / Mācīšanās procesa paradigmas |
| 6. decembris | 11:00–16:00 | MS Teams | 2. nodarbība | Mācīšanās procesa likumsakarības (turpinājums) / Mācīšanās mērķu taksonomijas |
| 13. decembris | 11:00–16:00 | MS Teams | 3. nodarbība | Attieksmju un motivācijas loma mācīšanās procesā |
| 17. decembris | 18:00–20:00 | LU Akadēmiskais centrs | Pieredzes stāsts | |
| 20. decembris | 11:00–16:00 | MS Teams | 4. nodarbība | Zināšanu, prasmju un kompetenču veidošanās nosacījumi / Mācību procesa sasniedzamo mērķu izvirzīšana un sasniegto rezultātu vērtēšanas veidi |
| 8. janvāris | 18:00–20:00 | LU Akadēmiskais centrs | EdTech nodarbība | |
| 10. janvāris | 09:00–21:00 | LU Akadēmiskais centrs | EdTech 12h sprints | |
| 24. janvāris | 11:00–16:00 | MS Teams | 5. nodarbība | Mācību procesa sasniedzamo mērķu izvirzīšana un sasniegto rezultātu vērtēšanas veidi / Mācību nodarbības plānošana un modelēšana |
| 31. janvāris | 11:00–16:00 | MS Teams | 6. nodarbība | 1. starppārbaudījums - Konkrētas mācību nodarbības / stundas / temata apguves plānojums (50%) |
| 14. februāris | 11:00–16:00 | MS Teams | 7. nodarbība | Iekļaujoša mācību procesa principi / Mācību procesa organizatoriskie princi / Kopsavilkums |
| 21. februāris | 11:00–16:00 | MS Teams | 8. nodarbība | 2. starppārbaudījums - Refleksija par nodarbības vadīšanu (40%) |
| 28. februāris | LU Akadēmiskais centrs | 9. nodarbība | Noslēguma pārbaudījums - Rakstisks eksāmena darbs (10%) | |
| 5. marts | LU Akadēmiskais centrs | Demo diena | Rezultātu prezentēšana žūrijai |
Kursa “Mācību procesa metodika” apraksts.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 11. septembra noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” par pedagogu Latvijā uzskatāma persona, kurai ir normatīvajos aktos noteiktā izglītība un profesionālā kvalifikācija un kura piedalās izglītības programmas īstenošanā izglītības iestādē.
Par vispārizglītojošo mācību priekšmetu pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogu) ir tiesīga strādāt persona, kurai ir augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē (piemēram, bioloģijā vai matemātikā) un kura ir ieguvusi skolotāja kvalifikāciju vai apgūta pedagoģijas studiju programmas daļa vismaz triju kredītpunktu (72 stundu) apjomā.
Tiesības strādāt par pedagogu apliecina sertifikāts par tiesībām veikt pedagoģisko darbību, ko var iegūt profesionālajā pilnveidē, vai pie diploma pievienots atzīmju izraksts, kurā ir norādīts, ka pedagoģijas kurss studiju laikā ir apgūts.
Projekta “Skolotāja kurpēs” ietvaros tiek iesaistīti arī citu nozaru studenti un speciālisti (piemēram, biologi, matemātiķi u.c.), kuri ir ieguvuši vai šobrīd iegūst augstāko izglītību mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un apgūst pedagoģijas pamatus, lai nākotnē varētu pretendēt uz tiesībām veikt pedagoģisko darbību. Šāda pieredze sniedz iespēju iepazīt un izmēģināt pedagoģisko darbu, gūt praktisku priekšstatu par skolotāja profesijas būtību un atbildību, kā arī veicina jauno speciālistu piesaisti izglītības sektoram.
Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte (LU IZPF) aicina projekta dalībniekus neapstāties pie minimālā apjoma (72 stundu) pedagoģiskā darba kompetenču apguves, jo tas nav uzskatāms par pietiekamu pamatu patstāvīgam darbam skolā, jo tik nelielā stundu apjomā nav iespējams apgūt visas nepieciešamās kompetences, lai veiksmīgi reaģētu uz mūsdienu pedagoģiskā darba sarežģītību. Šis kurss ir ievads skolotāja profesijā, kuras veikšanai pedagoģiskā darba kompetences ir nepārtraukti papildināmas.
Projekta laikā tiek nodrošināta iespēja apgūt minimālās pedagoģiskā darba kompetences, kas ļauj piesaistīt jaunos speciālistus darbam izglītības jomā, tai pat laikā nepieciešams uzsvērt nepieciešamību saglabāt līdzsvaru starp atvērtību darba uzsākšanai izglītības nozarē un kvalitātes nodrošināšanu. Tiem dalībniekiem, kuri vēlas turpināt darba gaitas skolā, LU IZPF iesaka pilnveidot savas pedagoģiskās kompetences, izvēloties, kādu no veidiem, kā to var darīt. Palīdzoša var būt interaktīva spēle, kurā var uzzināt visu par iespējām pilnveidot pedagoģiskā darba kompetenci, ko atradīsi šeit.
Programmas "Skolotāja kurpēs" mērķis ir veicināt kvalitatīvu un motivētu jauno pedagogu piesaisti, nevis piedāvāt īstermiņa risinājumus.